Boss Nigger släpps på Blu-ray!

 
 
 
 
 
 
 
Ja, som konversationen ovan nämner kommer mästerverket Boss Nigger släppas på Blu-ray i år! Hur det gick till? Det ska jag berätta för er...
 
I januari kontaktade jag ägaren till rättigheterna av filmen och frågade om det fanns några planer att uppgradera det nuvarande DVD-släppet till Blu-ray. Jag fick snabbt ett svar där Kit, som han heter, sa att om jag tror det skulle bli ett bra släpp på Blu-ray skulle han se vad han kunde göra. Jag svarade och sa att filmens stora cult following gör att det är en av filmerna i blaxploitationgenren som fans helst vill se få en uppgradering. Jag nämnde också att det vore toppen om den kunde släppas med originalpostern och originaltiteln som omslag (på DVD har den döpts om till "Boss"), åtminstone som omvändbart omslag vilket bolag som Arrow Films, 88 Films med flera erbjuder samlarna.
 
Han bad mig hålla utkik de närmaste månaderna efter ett kungörande och, well, lookie here...
 
 
Titt på fan! Originalpostern med originaltiteln på omslaget, något filmen mig veterligen aldrig haft på något officiellt sedan VHS-tiden. Följande extramaterial ingår också:
 
- Original Theatrical Trailers
- Video Specials: A Conversation With Fred "The Hammer" Williamson with Joel Blumberg
- Video Specials: A Boss Memory with producer Myrl Schreibman
- Video Specials: A Jack Arnold Tribute to Producer Myrl Schreibman

Den finns redan nu att förboka på Amazon och releasedatumet är den 14:e augusti. Jag skrev genast ett mejl och tackade honom för att han gjorde det till en realitet. Han svarade att det var så lite så, och ville att jag skulle komma ihåg att mitt förslag gjorde skillnad! Awwww...
 
Då är det åtminstone en film jag kan bocka av från min lista över de tio filmer jag hoppas släpps på Blu-ray i år samtidigt som jag bokat en plats i himlen med denna goda gärning. Här har ni ledmotivet till filmen, passande att lyssna på efter dessa utmärkta nyheter!
 
88 Films - Amazon - Arrow Films - Boss Nigger - Fred "The Hammer" Williamson - Fred Williamson - Jack Arnold - Joel Blumberg - Myrl Schreibman
Björn

Nu var det ett tag sen du skrev det här inlägget så du kanske redan har uppdaterat dig, men för övriga kan jag meddela att det finns åtminstone en engelsk, en fransk, en norsk och två holländska VHS:er med postern och originaltiteln. Även i Finland släpptes det en VHS med originalpostern fast med titeln ”Kaupungin Kauhut” (”Stadens Fasor”).

Björn

Nu var det ett tag sen du skrev det här inlägget så du kanske redan har uppdaterat dig, men för övriga kan jag meddela att det finns åtminstone en engelsk, en fransk, en norsk och två holländska VHS:er med postern och originaltiteln. Även i Finland släpptes det en VHS med originalpostern fast med titeln ”Kaupungin Kauhut” (”Stadens Fasor”).

Svar: Jo, jag har sett det, ska till och med finnas en svensk VHS med originaltiteln. Har glömt uppdatera inlägget, tack för påminnelsen!
Pappa Älskar Film