Grönt Ljus för Ny Hotet från Underjorden!

 
Efter att ha jobbat lite på min nästa lista igår natt bestämde jag att det var sovdags. Men inte förrän jag uppdaterat mitt flöde på Facebook en sista gång för att se vad som var nytt. Det första jag fick syn på var inlägget ovan från Burt Gummer himself, Michael Gross, vilket försköt min sömn på säkert en halvtimme på grund av hur extremt upprymd jag blev av nyheten. Jag skrev ju så sent som i fredags förra veckan lite kort om min kärlek till första Hotet från Underjorden, som är en av mina absoluta favoritfilmer. Sanningen är att jag älskar hela franchisen, som egentligen heter Tremors och hittills består av fem filmer samt en kortlivad TV-serie på 13 avsnitt. Nu kommer alltså en sjätte del och Michael Gross kommer fortsätta sparka röv i rollen som vapengalningen Burt Gummer, trots att han då har uppnått 70 års ålder.
 
Kevin Bacon, som endast var med i första delen, har på senare tid flertalet gånger visat intresse för att återvända som karaktären Val McKee. Tidigare i maj bekräftade han till och med att dom för tillfället jobbar på att göra en miniserie på 10 delar. Om det blir av eller inte är omöjligt att veta nu, men det lämnar ju absolut dörren öppen för att han skulle kunna tänka sig vara med i ett hörn i den kommande filmen, även om sannolikheten kanske inte är så stor. Hoppet är som bekant det sista som lämnar oss!
 
Nu ska jag återgå till att fira denna underbara nyhet.
 
Burt Gummer - Hotet Från Underjorden - Kevin Bacon - Michael Gross - Tremors - Val McKee
Micke

Jag såg ettan på bio!

Svar: Är så sjuuuukt jävla avundsjuk på dig. Har du sett de andra i serien?
Pappa Älskar Film

Micke

Jag har sett alla 5 filmer.

Svar: Tummen upp för det! Hoppas du finner dom lika underhållande som jag gör.
Pappa Älskar Film

Sofia

Såg förvisso inte ettan på bio men väl på storduk första gången -- en underbar film!

Jag antar att du redan läst Seeking Perfection?
https://www.adlibris.com/se/bok/seeking-perfection-9780993321504

Svar: I vilket sammanhang såg du den på storduk? Avis igen! Väldigt synd att Blu-ray utgåvan ska vara en av de värsta som släppts på formatet, trots att filmen firade 25-årsjubileum förra året och har en lojal fanbase. Blev inget nyrestaurerat nysläpp. Jädra Universal!
Pappa Älskar Film

Sofia

Den visades på Filmstudion i Umeå när det begav sig. Ngn gång på 90-talet, bör det ha varit.

Svar: Ah, ok. Boken är jag för övrigt väl medveten om, men tack för tipset ändå. Har du ett ex själv?
Pappa Älskar Film

Sofia

Läser boken i detta nu :)