En varm dag i himlen

 
Det är varmt, kvavt, svettigt, hemskt. Ändå är jag lycklig, spänd, stolt, extatisk. Den sjätte filmen i franchisen som gjort mig till den man jag är idag, eller något, Tremors AKA Hotet Från Underjorden, har släppts och snart två år efter att jag skrev nyheten om att den fått grönt ljus att spelas in har jag nu fått mitt exemplar. Jag är så nöjd, så glad att jag inte ens orkar störa mig på att man helt plötsligt valt att slopa siffran i filmtiteln, något alla tidigare uppföljare alltid inkluderat. Universal kanske är rädda att alla ej inbitna fans skräms iväg om det skulle stå Tremors 6: A Cold Day in Hell? Nåja, jag bryr mig inte, typ, och är redo att låta 80-talets näst mest populära TV-pappa Michael Gross sparka och skjuta röv, i en ny Tremors film igen.
 
Hotet Från Underjorden - Michael Gross - Tremors - Tremors: A Cold Day in Hell