The Empire Pictures Blu-ray Collection

 
Förra året skrev jag lite om Charles Bands Empire Pictures och hur mycket jag såg fram emot dokumentären om filmstudion, Celluloid Wizards in the Video Wasteland: The Saga of Empire Pictures. Filmen är tyvärr fortfarande inte släppt, men i väntan på det har jag många, många timmar Empire Pictures goodness att njuta av här hemma. Som jag också skrev förra året skulle det släppas en Blu-ray box med 18 av deras mest kända filmer, limiterad till 600 exemplar och signerade av Charles Band själv.
 
 
Boxen kostade 250 dollar plus frakt och eventuell tull. Eftersom jag redan ägde flera av titlarna sedan tidigare var jag därför först osäker på om jag skulle köpa den och bestämde till slut för att fortsätta köpa dom enskilt istället. Mot slutet av året hade dock Fullmoondirect en julrea där priset på boxen sänktes - drastiskt. 130 fjuttiga dollar skulle dom ha för boxen, 130! Det var inget att tänka över och jag beställde den på studs.
 
Efter några veckor kom paketet som alla andra paket jag får i år kommer jämföras med.
 
 
På locket är det Empire Pictures loggan på varje sida, mot den svarta bakgrunden. Väldigt snyggt och stilrent. En av sidorna har också en lista på vilka filmer som ingår i boxen och det är där Charles Band valt att signera och numrera boxarna. Min box var nummer 422 av de 600 som gjordes.
 
 
När man öppnar locket möts man av den här vackra synen:
 
 
Varje sida pryds med vacker poster art i ett kollage av olika filmer som ingår i boxen.
 
 
 
 
 
Man får också med en booklet på 24 sidor, skriven av bland annat Dave Jay, författaren till Empire of the B's, en bok om filmstudion.
 
 
Nu till filmerna man fick med i boxen!
 
Arena & Robot Jox
 
 
Ghost Town, Cellar Dweller & Catacombs
 
 
Prison & Dolls
 
 
Troll & TerrorVision
 
 
From Beyond & Crawlspace
0
 
Trancers, Eliminators & The Dungeonmaster
 
 
Metalstorm, Ghoulies 1 & 2
 
 
Och till sist 3D-versionen av Metalstorm.
 
 
De flesta av filmerna var tidigare släppta av Shout! Factory. Extramaterialet som man fick på deras utgåvor ingår även här, man har bara gjort nya omslag för att göra det enhetligt - och jävligt snyggt. Det här blev snabbt en av mina favoriter i samlingen, de bästa 130 dollar jag spenderat och väl värt de 250 dollar den annars kostar!
 
Arena - Catacombs - Cellar Dweller - Celluloid Wizards in the Video Wasteland: The Saga of Empire Pictures - Charles Band - Crawlspace - Dave Jay - Dolls - Eliminators - Empire Pictures - Empire of the B's - From Beyond - Ghost Town - Ghoulies - Ghoulies 2 - Metalstorm - Metalstorm 3D - Robot Jox - Shout! Factory - Terrorvision - The Dungeonmaster - The Empire Pictures Blu-ray Collection - Trancers - Troll
Anonym

Har (skamligt nog) bara sett tre av dessa: Prison, From Beyond och Ghoulies 1.

Svar: Det är en bra början/introduktion till filmbolaget åtminstone! Nu är det bara att börja beta av resten :)
Pappa Älskar Film