1001 filmer jag måste se innan jag dör

 
Jag har länge varit ute efter boken 1001 Filmer Du Måste Se Innan Du Dör. Självklart tog jag aldrig chansen när den fanns i alla möjliga affärer att köpa och när jag väl bestämt mig för att köpa den fanns den inte någonstans, fanskapet hade utgått. Häromveckan hittade jag den dock på en loppis för en tia och slog till direkt, jag kunde till och med förbise att den tidigare ägaren bockat av varje film han hade sett med en blyertspenna. Så, 10 kr och en hel del suddande blev det. Glad är jag också över att det var första upplagan, inte den andra som använde Heath Ledgers Jokern på framsidan för att spela på The Dark Knights popularitet när boken släpptes på nytt 2009.
 
Hur stora "måsten" dessa filmer är har jag dock mina tvivel om. Jag kollade upp två av dom allra största måsten för en sann filmälskare så fort jag kom hem med boken och tro fan att varken Action Jackson eller Road House fanns med. Men, men, med en nypa salt ska den bli kul att bläddra igenom för att se vilka i boken jag redan sett och vilka som verkligen måste ses.
 
1001 Filmer Du Måste Se Innan Du Dör - Action Jackson - Heath Ledger - Jokern - Road House - The Dark Knight
Björn

Touch of Evil finns väl med?

Svar: Självklart. En annan synd i boken är att alla Hestonfilmer inte är med som ett måste.
Pappa Älskar Film

Micke

Jag har också den boken, samma upplaga.

Sofia

IMDb's 250-lista i analog form och fyra gånger så tung? ;)

Svar: Japp, över två kilo om jag inte minns fel!
Pappa Älskar Film

Voldo

Jag hade boken för några år sedan men jag vet inte vart den tagit vägen. Vill minnas att Léon som är en av mina favoritfilmer inte finns med i boken.

Svar: Oj, det måste jag kolla upp. Konstigt om den inte är med.
Pappa Älskar Film