Black Widow (2021)

©Marvel
 
Genre: Superhjältefilm
Regi: Cate Shortman
Manus: Eric Pearson
Producent: Kevin Feige
Land: USA
 
Black Widow får till slut sin alldeles egna superhjältefilm!
 
 
Superhjältefilmer - inget stort fan, som jag måste nämnt tidigare här på bloggen. Marvel - Ännu mindre fan, som jag vill minnas att jag nämnt tidigare på bloggen med. Scarlett Johansson - kanske är första gången jag nämner det här, men jag har aldrig varit ett fan, eller ens förstått vad som är så speciellt med henne. Varken utseendet eller skådespelartalangen är mycket att hänga i granen, tycker jag. Ingen bra början när jag sätter på filmen, med andra ord...
 
 
Och ja, nej, det är inget speciellt med den här filmen, alls. Massa datoreffekter, supermänniskor som springer, hoppar, slåss och pratar dålig dialog till alldeles för hög och dålig musik som försöker göra filmen till något det inte är - storslaget. Jag har väntat i över 15 år på att dessa superhjältefilmer ska sluta göras, men det kommer nog aldrig hända, hur dåliga och repetetiva dom än är. Nej, inget för mig.
 
Betyg: