OFFICIELLT: Pacino bättre än De Niro

 
När jag hörde att Al Pacino och Robert De Niro skulle göra en tredje film tillsammans, att Joe Pesci även skulle vara med och att den skulle regisseras av Martin Scorsese, sket jag nästan ner mig av lycka. Att få se Pacino i en Scorsese-film är något jag velat se i många år. Jag gillar De Niro, men har alltid tyckt Pacino är strået vassare och är dessutom en av mina favoritskådisar.
 
Jag kunde inte vänta på Netflix-premiären utan såg The Irishman på bio några dagar tidigare istället, det var en av de absolut bästa bioupplevelserna jag någonsin haft. Alla höll käft och tittade på filmen, inte en mobilskärm såg jag på 3,5 timmar, vilket förmodligen hade att göra med snittåldern på biopubliken, som låg på runt 50. Jag älskade varje minut av filmen och Pacino var överlägset publikfavoriten med hans komiska timing och den klockrent skrivna dialogen till karaktären. De Niro var bra, men Pacino var out-fucking-standing. Det fanns folk som cyniskt nog trodde att Pacino skulle överspela i sin roll, något han länge fått mycket kritik för att göra. Idioter. Inte fan skulle Pacino "ham it up" när han äntligen fått chansen att jobba med Scorsese.
 
Nu när rösterna är räknade har Pacino fått både en Golden Globe och en Oscarsnominering (hans första Oscarsnominering på 27 år) för sin rollinsats, medan Robert De Niro märkbart inte fick en enda, trots att filmen regisserades av mannen som står för sisådär 50% av allt bra han har i sin filmografi. Sug på den, Bobby!
 
 
Det här med att Pacino är bättre än De Niro har jag alltid känt mig ganska ensam om att tycka, har fått vibben att De Niro anses bättre rent generellt, kanske tack vare kritiken Pacino ständigt får på grund av det tidigare nämnda överspelandet. Men efter att ha läst några hundra kommentarer till den här videon så vetifan längre. Jag skulle uppskatta att 75-80% folket som kommenterade anser att Pacino är den bättre skådespelaren, vilket han såklart är, med facit på hand. Nu håller jag tummarna för att han tar hem Oscarn för Bästa Manliga Biroll i februari. HOO-AH!
 
Al Pacino - Joe Pesci - Martin Scorsese - Netflix - Oscarsnominering - Robert De Niro - The Irishman
Sofia

Bägge har sina klara både för- och nackdelar enligt min mening. I just den här filmen tycker jag dock att bägge skådismässigt hamnar i skuggan av Joe Pesci

Svar: Du var bara tvungen... :) Vi får se om någon av gubbarna tar hem guldgossen inatt!
Pappa Älskar Film