Trippelt upp med Dolph Lundgren

 
Igår mådde jag verkligen skit, så när jag kom hem och såg ett paket bland all annan post fick jag upp hoppet lite, inget tröstar ju som en riktigt jävla bra film. När jag öppnar paketet så är det RoboCop 3 på Blu-ray som ligger inuti. Min reaktion?
 
 
Ja, jag beställde den visserligen själv, men endast på grund av min komplettist-åkomma, det är ingen film jag sätter i spelaren för att må bättre då jag räknar den som den absolut sämsta uppföljaren någonsin i en franchise. Så jag mådde fortsatt skit fram tills idag när det damp ner hela tre paket i brevlådan. Innehållet den här gången var av mycket högre klass.
 
 
Masters of the Universe har jag aldrig ägt på något fomat mer än inspelad på VHS-band som liten. Mitt mest kära minne av den har inte ens med själva filmen att göra, utan klisteralbumet från Panini som jag hade som liten och fortfarande har i min ägo någonstans på vinden, långt från komplett och med vissa bilder som klipptes ut och hängdes på väggen i pojkrummet. Det kanske är fler av er som minns albumet?
 
 
Nästa paket innehöll denna goding:
 
 
Efter Universal Soldier är Showdown in Little Tokyo min favorit av Dolphs rullar, mycket på grund av all karate han utför i den, något jag tycker saknas i de flesta av hans filmer. Kemin med Brandon Lee är en annan bidragande faktor och Cary-Hiroyuki Tagawa är den ultimata 90-talsskurken.
 
 
Joshua Tree, eller Army of One som den också går under, är nog Dolphs mest actionfyllda film tillsammans med Red Scorpion. Underbart hjärndöd action som får ses som hans Cobra, hans Commando.
 
För att bota mitt psykiska välmående blir det nog tamejfan alla tre ikväll. Dolphan to the rescue!
Army of One - Brandon Lee - Cary-Hiroyuki Tagawa - Cobra - Commando - Dolph - Dolph Lundgren - Dolphan - Joshua Tree - Masters of the Universe - Panini - Red Scorpion - RoboCop 3 - Showdown in Little Tokyo - Universal Soldier - VHS