Månadens paket från Diabolik

 
Som jag nämnde på Facebooksidan fick jag nyligen hem ännu ett paket från Diabolik i veckan, den här gången slapp jag dessutom tullavgift och den extra väntetiden som tillkommer, så just nu luktar skit som rosor i min värld! Månadens paket innehöll följande titlar:
 
 
 
Shaft's Big Score! och Shaft in Africa, vilket nu gör Shaft-trilogin komplett på Blu-ray! Kanske släpps TV-serien även på Blu-ray i samband med att nya filmen släpps på formatet. Hoppas!
 
 
Nico Mastorakis Nightmare at Noon med teddybjörnen George Kennedy i en av huvudrollerna. Ännu en film jag velat beställa från Diabolik länge men som ALLTID varit slutsåld vid beställningstillfällen tidigare. Nu fanns den i lager och fick äntligen hänga med.
 
 
 
The Deadly Mantis och Tarantula, två klassiska 50-tals science fiction-rullar, där den sistnämnda har en väldigt ung Clint Eastwood i en liten roll.
 
 
Italienska postapokalyptiska filmer lyckas alltid underhålla, vare sig filmen i fråga är bra eller riktigt jävla dålig. Vilken kategori Exterminators of the Year 3000 hamnar i? Gissa två gånger.
 
 
Sergio Corbuccis mästerliga spaghettiwestern The Great Silence avrundar beställningen den här gången.
Clint Eastwood - Diabolik - Exterminators of the Year 3000 - George Kennedy - Nico Mastorakis - Nightmare at Noon - Postapokalyptisk - Sergio Corbucci - Shaft in Africa - Shaft's Big Score! - Spaghettiwestern - Tarantula - The Deadly Mantis - The Great Silence
Sofia

Hamnar inte italiensk postapokalyps per definition i en av de två kategorierna? ;)

Svar: Du vet lika väl som jag att 2019: The New Barbarians är ett mästerverk!
Pappa Älskar Film

Movies - Noir

Ah, ser trevligt ut det där. Il grande silenzio är en favorit i spaghettivästern-genren. Kul med Tarantula då jag skrev om den idag faktiskt. Mysig liten film. En av tre Jack Arnold 50-tals sci-fi/monster-filmer jag skrivit om denna helg för övrigt.

http://moviesnoir.blogspot.com/2019/06/tarantula.html
http://moviesnoir.blogspot.com/2019/06/creature-from-the-black-lagoon.html
http://moviesnoir.blogspot.com/2019/06/it-came-from-outer-space.html

Svar: Trevlig Jack Arnold-trio att spendera helgen med att recensera!
Pappa Älskar Film