Jackpot

 
Förra veckan hände något som aldrig hänt förut. Jag fick syn på en säljare på eBay som sålde inte en, inte två, utan hela tre av John Carpenters filmer från Shout! Factory's Collector's Edition-serie, kompletta med slipcovers i fint skick. Han tog ett helt OK pris för dom (till skillnad från 95% av alla andra försäljare) och det bästa av allt var att han bor i England. Alltså ingen hög fraktkostnad, ingen tull och inget jävla Global Shipping Program-trams!
 
I torsdags fick jag hem de nya guldkorna i samlingen, som bestod av:
 
Escape from New York:
 
 
Prince of Darkness
 
 
They Live
 
 
Han hade även The Fog (som jag redan har), så anledningen till att han sålde dessa Carpenter-rullar är onekligen för att han köpt om filmerna i Studio Canals utsökta 4K-utgåvor, som jag skrivit om tidigare. Extramaterialet skiljer sig i utgåvorna, så jag behöver både Shout! Factorys och Studio Canals i samlingen, cuz Carpenter.
Escape from New York - John Carpenter - Prince of Darkness - Shout! Factory - Studio Canal - They Live