House: The Collection

 
Jag har hyfsat många av Arrow Videos vackra, limiterade boxar i samlingen, men House: The Collection tillhör en av favoriterna. Det beror inte på kvaliteten på innehållet, men just House, eller Tittar Vi Spökar som dom ju heter i Sverige, tar mig tillbaka till en enklare tid, videobutikens tid. Omslaget till första delen är ett av mina favoritomslag någonsin och något jag ständigt såg i vissa videobutiker. När jag och en kompis äntligen hyrde den var det inte riktigt vad vi väntat oss, men på ett positivt sätt. Del två är också riktigt bra, kanske till och med bättre än ettan. Trean och fyran är väl... sådär, men roliga att ha ändå som komplettist.
 
I boxen huseras de fyra filmerna i varsitt fodral med omvändbart omslag som alternativ om man föredrar deras original poster art.
 
 
Massor av extramaterial finns med, däribland djupgående featurettes och kommentarspår till samtliga filmer. Man får också med en ganska tjock bok om franchisen.
 
 
Varierande kvalitet på filmerna som sagt, men en jävligt fet och snygg box som är ett absolut måste i det här hemmet.
 
Arrow Video - Titta Vi Spökar