Det goda, det onda och dom fula

 
Det är en klassisk och typisk berättelse många samlare kan relatera till:

Man hittar en intressant pryl online, men väntar med att köpa den. Prylen utgår, priset stiger, man blir arg samtidigt som intresset för den ökar i och med utgånget-stämpeln den nu fått. Nu börjar väntan på att hitta prylen till ett överkomligt pris. Man väntar och väntar och väntar tills tålamodet tar slut och man tar en tugga ur det sura äpplet.
 
Det goda i den här berättelsen är att jag äntligen köpt hem ett par figurer jag haft ögonen på i några år.

Det onda är att frakten och den sketna tullen man åker på i och med eBays scam som bär namnet Global Shipping Program gjorde att figurerna blev mer än dubbelt så dyra.

Dom fula i berättelsen är, well...
 
 
 
 
Monstarz ligger bakom dessa, vad jag vet, enda licenserade Critters figurerna som gjorts till försäljning. Jag var såklart tvungen att ha båda två. Det sved som sagt i plånboken, men dom är värda varenda krona, mina små Krites.
 
Critters - Global Shipping Program - Monstarz - eBay