Why, Superfly?

 
Remaken till en av blaxploitationgenrens bästa filmer, Super Fly, kom ut på bio i somras. "Huh?" tänker ni. Jag förstår om ni missat det faktumet, den gjorde inte mycket väsen av sig varken i USA eller någon annanstans. Den gick inte ens upp på några biografer i Sverige, dock i beundransvärda fem andra länder, däribland Norge där den spelade in hela 495 dollar! Sony Pictures verkar inte ha några större förhoppningar på att DVD:n och Blu-ray:en ska sälja som smör i det här landet, då filmen endast kostar 99 kr vid release.
 
Självfallet har jag inga stora förväntningar på att filmen ska vara bra, eller ens underhållande dålig (bortsett från hans fjolliga frilla), men likförbannat var jag tvungen att köpa den ändå eftersom det som jag tidigare skrev är en remake av en blaxploitationklassiker. Komplettisten i mig säger därför att den bara måste in i hyllan, där den nu befinner sig bredvid originalet. Klasskillnaden ser man ju bara genom att jämföra omslaget ovan med det nedan...
 
Blaxploitation - Super Fly - Superfly
Robert Pisanikovski

Musiken är otrolig! Vilket sound! ❤️😀

Svar: Ja, helt klart ett av de bästa soundtracken i blaxploitationgenren!
Pappa Älskar Film