Locked up - again

 
När jag var runt 11-12 år hyrde jag och en vän Penitentiary II på VHS. Jag var nog då på toppen av min Rocky-fandom och självaste Clubber Lang - Mr. T, såg ju ut att ha huvudrollen av omslaget att döma, som dessutom fick det att se ut som en ren boxningsfilm. Hypade till tusan satte vi in kassetten i VHS-spelaren och tittade på vad vi då i våra unga år tyckte var bland det sämsta skit vi någonsin sett. När jag såg den igen många år senare med helt andra förväntningar var den inte så hemsk, men det är minnet av den djupa besvikelsen vi kände när vi först såg den som etsat sig fast i mitt minne..
 
Nu, 20+ år senare efter första kontakten med filmen gjordes har Vinegar Syndrome släppt den i en ny fetingutgåva lik den dom släppte till första delen i januari. Bortsett från den limiterade slipcovern (1500 ex), som är sexigt embossed på båda sidor och ryggar, får man även följande extramaterial:
 
• Archival commentary track with Jamaa Fanaka (writer / producer / director)
• “In the Raw” – archival interview with Jamaa Fanaka
• “Too Sweet on the Outside” – interview with Leon Isaac Kennedy
• Isolated soundtrack
• Original theatrical trailer
 
 
Tyvärr är inte Penitentiary III planerad att släppas på formatet än, men jag håller tummarna för att den kommer tids nog.
Clubber Lang - Jamaa Fanaka - Leon Isaac Kennedy - Mr. T - Penitentiary - Penitentiary II - Penitentiary III - Vinegar Syndrome