88 Films The Slasher Classics Collection

 
88 Films är ett av mina favoritbolag, ett perfekt komplement till Arrow när det kommer till B, kult och mer obskyr genrefilm. Dom har några serier som ständigt rullar på med nya titlar, bland annat The Italian Collection, 88 Asia Collection och alltså dagens ämne - The Slasher Classics Collection. Jag har tänkt börja samla på den sistnämnda nu, det hade jag gjort för länge sedan om jag inte varit så kluven över om jag ska samla på mig alla i serien (en samlarskada) eller bara dom som är/verkar intressanta.
 
Valet har fallit på endast dom intressanta, eller rättare sagt relevanta. En sjuk avvikelse som samlaren i mig inte kan sluta störa sig på är nämligen att runt hälften av dom 26 släppta inte ens är slashers. Children of the Corn-trilogin, The Bogey Man, Hollywood Chainsaw Hookers för att ta några exempel, vad fan har dom i serien att göra? Är det för mycket begärt att man med namnet The Slasher Classics Collection faktiskt enbart släpper filmer som tillhör just den subgenren? Man har ju redan tagit i lite väl mycket genom att använda sig av ordet "classics" när många av filmerna är långt ifrån klassiker.

Aja, nu när jag bestämt mig för att börja köpa dom relevanta är det dags att beställa några av följande slashers från serien:
 
Graduation Day
X-Ray
Splatter University
Intruder
Return to Horror High
Nail Gun Massacre
Don't Go in the Woods
Sleepaway Camp II
Sleepaway Camp III
Hide and Go Shriek
Just Before Dawn
 
Har jag glömt någon?
88 Asia Collection - 88 Films - Arrow - Children of the Corn - Don't Go in the Woods - Graduation Day - Hollywood Chainsaw Hookers - Intruder - Just Before Dawn - Nail Gun Massacre - Return to Horror High - The Bogey Man - The Italian Collection - The Slasher Classics Collection
filmitch

Vilken fin liten lista - är omåttligt förtjust i slashers från denna tidsperiod - 80 talet. Ofta är de inte så bra men underhållningsvärdet är nästan alltid högt.

Micke

Har du köpt The Burning som Studio S har släppt?

Svar: Nej, jag körde på Arrows utgåva där istället :) Vanliga, inte SteelBooken som du köpte.
Pappa Älskar Film