En Filmsamlares I-landsproblem #1

 
Det här är första delen i en ny serie om dessa I-landsproblem som drabbar oss filmsamlare titt som tätt. Den sortens problem som får icke-samlare att undra vad fan det är för fel på oss. Den sortens problem man inte skulle våga nämna för en potentiell sexuell partner eftersom det då snabbt skulle förändras till ett platoniskt förhållande. Den sortens problem inte ens den mest kvalificerade psykologen skulle förstå sig på.
 
Jag startar med en riktig baddare, möjligen det löjligaste I-landsproblemet en filmsamlare någonsin kan stå inför - plötsligt inflöde av pengar.
 
Jag har utan någon som helst förvarning fått en extra tusenlapp till filmkontot att sätta sprätt på. Dessutom har jag varit "duktig" den här månaden och köpt väldigt lite film, för att ta mig tiden att gå igenom lite av det jag köpt men ännu inte sett. Därför kliar det lite extra mycket i fingrarna nu. Men vilken beställning ska jag avfyra med de nu fullkomligt darrande fingrarna? Jag har kundvagnar på ett flertalet olika sidor med många spännande titlar i varje. Det är lite av ett barn i en godisaffär-dilemma, så mycket att välja mellan...
 
 
Blir det blaxploitationrullarna från Amazon US?
Blir det Post Nuke-samlingen producerad av Roger Corman från Screen Archives?
Blir det ett urval av den saliga blandningen jag har på min wishlist hos Arrow Films hemsida?
Blir det Hong Kong-filmerna från Amazon UK?
Blir det 20 stycken 49-kronorsfilmer från Media Markts reabord?
Blir det ett gäng spaghettiwesterns från Amazon DE?
Blir det en kombination av all of the above?
 
Jag känner mig lika handlingsförlamad som George W. Bush var första dagarna efter att orkanen Katrina drog in över södra USA. Det är väl mitt kors att bära...
 
Vad hade ni valt att köpa för filmer om ni hade en extra tusenlapp på kontot?
Blaxploitation - George W. Bush - Hong Kong - Roger Corman - Spaghettiwestern
Tarre/Jonathan Svensson

En bunt filmer från Arrow är ju aldrig fel, go for it.

Svar: Du har ju inte fel...
Pappa Älskar Film

Filmfett McFilmfett

blaxsplotation rullarna!

Läs Filmfett

Sofia

Oh, the humanity! :)

Arrow låter ju inte helt fel. Själv skulle jag dock hellre satsa på tex The Val Lewton Horror Collection

https://www.amazon.com/Collection-Snatcher-Leopard-Seventh-Shadows/dp/B000A0GOEQ

Svar: Det var då ingen dum tanke, synd att det är på DVD för egen del dock. Om det någonsin kommer en fetingbox på Blu-ray får du gärna höra av dig!
Pappa Älskar Film

Sofia

Haha, med den kollen du har är sannolikheten betydligt större att du hittar den före mig :)