En död snut och en levande

 
Två vardagar, så lång tid tog det för mig att få hem Dead Heat direkt från 88 Films. Så snabbt har jag nog aldrig fått en film från England förut utan att betala extra. Den här skickades med Priority och var det enda alternativet man hade vid utcheckningen till kostnaden av 4,50 pund. Worth it!
 
Det var första gången jag köpte direkt från butiken, anledningen till att jag beställde därifrån är för att man i det här fallet får med ett slipcover, just detta är limiterat till 300 stycken. Hädanefter lär jag köpa alla mina 88 FIlms utgåvor från deras egna butik. Dels på grund av den snabba frakten, men först och främst för att stötta bolaget som bara växer och växer i mina ögon och då får en större del av pengarna än om man handlar från till exempel Amazon. Att man får deras nya releaser lite tidigare än andra (den här anlände två veckor innan releasedatumet) skadar ju inte heller.
 
Filmen då? Den har jag inte sett, men handlingen fick mig att falla för den direkt. Från baksidan:
 
Violent criminals who can’t be killed are shooting up Los Angeles, and the investigation leads L.A.P.D. detectives Roger Mortis (Treat Williams) and Doug Bigelow (Joe Piscopo) to a mysterious pharmaceutical firm. But when Mortis is suddenly murdered, his coroner girlfriend and loose cannon partner discover the company’s resurrection machine that turns Roger into the walking dead. Now the department's most unstoppable cops must battle zombie hit men, a butcher shop gone berserk and the deceased industrialist (the legendary Vincent Price in one of his final film roles) who may hold the key to it all. But can Mortis solve his own homicide case before he completely decomposes?
 
Man får även lite roligt extramaterial, som ett kommentarspår, en intervju med snubben bakom make-up effekterna, bortklippta scener med mera. Lite god mat och att titta på den här med frugan ikväll kanske? I mina ögon en perfekt Alla hjärtans dag.
 
88 Films - Alla hjärtans dag - Amazon - Dead Heat - Joe Piscopo - Treat Wiliams - Vincent Price