Filmen jag är född att älska

 
Actionfilm gjord under 80-talet? - Check
Badass protagonist med solglasögon på postern? - Check
Yakuza medlemmar? - Check
Hög cheese-faktor? - Check
 
Varför i helvete har det då tagit över 30 år för mig att få tummen ur röven och äntligen se Black Rain för allra första gången? Seriöst, varför? Jag vet att jag sett lite av den för lääääänge sedan, minns att Michael Douglas konfronterades av yakuzan på någon gata och det var mörkt, dimmigt eller liknande. Han hade säkert solglasögonen på sig då också.
 
Jag hade chansen att se den under en filmkväll några vänner hade förra året, men missade det på grund av jobb eller något annat som kom i vägen. Det blev inte bättre av att nästa gång vi sågs så pratade dom andra om hur jävla bra filmen är. Ena i sällskapet sa till och med att Douglas karaktär Nick är den hårdaste karaktär någonsin i filmhistorien. När jag fem minuter senare slutat skratta förklarade jag att det faktiskt finns en karaktär vid namn Jack Dalton i en viss film som heter Road House.
 
Men ändå, visst fan blir man taggad när den höjs till skyarna på det sättet. Tyvärr har det väl gått så långt att den omöjligt kan nå upp till förväntningarna. Eller kan den det? Snart vet jag, då jag får hem den tyska Blu-ray utgåvan i veckan.
 
Black Rain - Jack Dalton - Michael Douglas - Road House - Yakuza
Movies - Noir

Lämnade igår en kommentar till Black Rain, men den syns inte (stod att den måste modereras, förmodligen då den innehöll en länk till min text). Kanske hamnade den i spam-filtret eller liknande?

Svar: Nej, den fick jag tyvärr inte alls, endast kommentaren till min recension av My Name Is Nobody.
Pappa Älskar Film

Movies - Noir

Ah, konstigt. Det kom upp text om att kommentaren behövde modereras innan den skulle synas. Men, men, inget att göra åt.

Skrev att detta är en film jag sett ett par gånger och tycker den blir bättre för varje titt. Förvänta dig ingen toppfilm, men sevärd är den allt och man bjuds på god underhållning.

Min text om filmen senaste jag såg den:
http://moviesnoir.blogspot.com/2015/12/black-rain-revisited.html

Svar: Ok, det händer ibland att jag måste godkänna dom, men aldrig hört om att meddelandet inte kommit fram tidigare. Men, men, jag förväntar mig ingen toppfilm i ordets rätta bemärkelse. Förväntar mig bara att den ska vara extremt underhållande :)
Pappa Älskar Film