Tummen Upp för SF Bio!

 
Tänk er att ni såg en jättebra film på bio för nästan fyra år sedan. Tänk er att ni höll tummarna för att det skulle komma en uppföljare i över ett år. Tänk er glädjen (och blodbristen i tummarna) när ni fick höra att uppföljaren fått grönt ljus. Tänk er hypen när trailern kom och levererade allt ni önskat se. Tänk er den nästan fyra år långa väntan. Tänk er att filmen får premiär den där sällsynta dagen då planeterna står i en rät linje och varken du eller din partner jobbar, dag eller kväll. Tänk er att ni även lyckats fixa barnvakt, vilket inte alltid är så lätt.
 
Tänk er sedan att dagen äntligen kommit och ni tar er till biografen för att köpa biljetter, men möts av grindar som står nere. Tänk er att det är STÄNGT. Tänk er att ni får höra att ni inte kan köpa några biljetter på grund av tekniska problem som rådde på samtliga SF-biografer i landet och därmed inte kan se filmen, denna dag då planeterna äntligen stod i rät linje. Tänk er frustrationen, besvikelsen, ledsamheten. Där har ni min och min frus fredag förra veckan. Jävla teknologi!
 
Efter att vi kommit hem och lagt sonen skrev jag till SF och berättade om denna mentala pungspark. Jag tog virtuellt sett upp en vit silkeshandske, svingade den rätt i ansiktet på SF och med en autentisk sydstatsdialekt utropade "I demand satisfaction!" Jag fick ganska snabbt ett trevligt och förstående svar av deras kundsupport, som erbjöd oss ett par gratisbiljetter i kompensation för det inträffade.
 
Nu i efterhand har vi läst att det kan ha berott på en DDoS-attack som även gjorde det omöjligt att komma in på flera andra sidor, bland annat Twitter. Om så är fallet, vilket SF själva inte bekräftat i dagsläget, är jag ännu mer tacksam för biljetterna eftersom det inte på något sätt berodde på något fel från deras håll.

Som sagt, tummen upp för SF Bio. Och du, Jack, se inte så ledsen ut. Vi ses förhoppningsvis någon dag snart.
 
Jack Reacher - Jack Reacher: Never Go Back - SF - SF Bio