Mer Universal Monsters På Blu-ray!

 
 
1442. Det är antalet dagar den sadistiska studion Universal fått oss att vänta på fler filmer i Universal Monsters-serien i HD-kvalitet. Det var den 1:a oktober 2012 som en alldeles underbar samling filmer med de klassiska monstren vi alla känner till fick en efterlängtad release på Blu-ray. Alla var där: Dracula, Frankenstein & The Bride, The Mummy, Wolf Man, The Invisible Man, Phantom of the Opera och Creature from the Black Lagoon. Man fick dessutom med en maffig booklet och 8 stycken vykort, en för varje film i samlingen. Jag är en sucker för krimskrams i såna här utgåvor.
 
 
Nu får vi två nya boxar med monstren Frankenstein och Wolf Man, som kompletterar samlingen med dessa två monster i HD. Releasedatumet är den 13:e september, så man får hem filmerna i god tid till Halloween!
 
Filmerna vi får i Frankenstein-boxen är följande:

Son of Frankenstein
Abbott and Costello Meet Frankenstein
Frankenstein
The Bride of Frankenstein
The Ghost of Frankenstein
Frankenstein Meets the Wolf Man
House of Frankenstein
House of Dracula
 
Filmerna vi får i The Wolf Man-boxen:
 
The Wolf Man
Frankenstein Meets the Wolf Man
House of Frankenstein
House of Dracula
Werewolf of London
Abbott and Costello Meet Frankenstein
She-Wolf of London
 
Som ni ser får man dubbelt upp av vissa där båda karaktärerna var med i samma filmer, men att ha ett komplett set med filmer från en karaktär i en och samma box är något som tilltalar mig, så det ger jag blanka fan i. I skrivande stund är dessutom pre-order priset endast 30 dollar per box, vilket gör klagomål ännu mer poänglöst.
 
Det dröjer väl inte för länge (peppar, peppar, ta i trä) innan Universal även släpper liknande Legacy-boxar till de kvarvarande karaktärerna i Universal Monsters-serien. Lite synd att jag inte har mer plats på min fönsterbräda för dessa två och framtida boxar, men jag är nöjd med nuvarande upplägget.
 
Bride of Frankenstein - Creature from the Black Lagoon - Dracula - Frankenstein - Phantom of the Opera - The Invisible Man - The Mummy - The Wolf Man - Universal Monsters
Steffo

Underbar läsning! Kör hårt bara! :-)

Trevlig helg!

Steffo

Underbar läsning! Kör hårt!

Trevlig helg! :-)

Svar: Tack detsamma!
Pappa Älskar Film

Micke

Frankenstein (1931) var filmen som väckte mitt intresse för skräckfilmer. Jag är allätare, men ser helst på skräckfilmer, och har sett det mesta inom genren.

Creature From The Black Lagoon visade SVT på 80-talet i 3D, man skulle ha pappersglasögon på sig när man såg den.

Svar: Kul att Frankenstein hade en så stor påverkan för dig. Det är verkligen en toppenfilm! Föredrar du, liksom mig, den framför Bride of Frankenstein?
Fick man pappersglasögon med tidningen för visningen av Creature, eller hur gick det till? Låter unikt i svensk televisions historia.
Pappa Älskar Film

Micke

Många tycker att Bride är bättre, men jag tycker första filmen är bäst.

Man fick pappersglasögonen på Konsum. SVT visade några filmer i 3D på 80-talet, bl.a. Creature.

Svar: Tack för den intressanta trivian, och kul att jag inte är ensam om tyckandet att första Frankenstein är bättre än uppföljaren!
Pappa Älskar Film

Sofia

Jag vill minnas att de där glasögonen också följde med tidningen Röster i Radio & TV