Den heligaste av graalar

 
Det har bara gått lite drygt två år sedan jag smått började samla på svenska filmaffischer, som får turas om att pryda väggen precis vid ingången till mitt filmrum. Bara två år och redan nu har jag fått tag på min heliga graal. Den heligaste av graalar.
 
Affischen som satt allra högst upp på önskelistan.
 
Affischen som är så sällsynt att det verkar vara få samlare i detta avlånga land vi kallar Sverige som ens sett ett exemplar tidigare.
 
Affischen jag trodde att jag skulle få leta en livstid efter.
 
Affischen som är så vacker att jag blir tårögd varenda gång jag ser den.
 
Affischen som är så in-your-face att jag vill bjuda hem främlingar bara för att se deras reaktioner.
 
Affischen som får mig att nypa mig i armen varje dag för att jag ska inse att det inte är en dröm, att den faktiskt är min!
 
Affischen som trycktes i Småland år 1975 och är ett bio original med måtten 70x100 cm.
 
En prisjägare utnämnde sej själv till sheriff. Han gjorde egna lagar och Fan tog den som bröt mot dom!
 
Hälften Djävul! Hälften legend! 
 
Fred "Bolt" Williamson som...
 
BOSS NIGGER 
 
 
Fatta känslan! Kan det verkligen vara ett sammanträffande att jag fick tag på den här heliga graalen av affischer kort efter att jag fick hem nyutgivna Blu-ray utgåvan av samma film, även den en helig graal? Dessutom samma år som jag träffade Fred "The Hammer" Williamson själv inte bara en, utan två gånger? Nej, det är inte ett sammanträffande, det här är ödet. Länge leve 2018!
Boss Nigger - Fred "The Hammer" Williamson - Fred Williamson - Graal
Sofia

Törs man fråga vad du fick göra för att få tag på den? Ge din förstfödde i pant? ;)

Svar: Haha, faktiskt behövde jag bara betala en struntsumma för den. Kanske inte en struntsumma för alla, men för mig är den ovärderlig så alla summor känns som för små.
Pappa Älskar Film

Björn

Jag undrar mest hur du fick reda på att affischen fanns från början? Svensk Filmdatabas sajt säger atr det finns en normalstor och en mindre stolpaffisch, var det där du såg det? Och var i Småland är den tryckt?

Svar: Filmen gick upp på bio i augusti 1975 i Sverige enligt IMDb, då måste en affisch ha varit tryckt. Men innan jag kollade upp releasedatum sa en samlare jag känner att han haft för sig att han sett en. Han trodde att den fick heta "Bossen" i Sverige, så där mindes han fel. Minns inte var i Småland den är tryckt, kollar upp det nästa gång jag tar fram affischen.
Pappa Älskar Film