Andrew Leavold i Sverige!

 
Bloggfavoriten och intervjuoffret Andrew Leavold är just nu på en bokturné i Europa med sin nya bok The Search for Weng Weng, ett komplement till dokumentären han gjorde. Under turnén håller han ett litet föredrag/Q&A, visar 90 minuter av aldrig tidigare sedda scener med Weng Weng ur några filmer samt signerar böcker och säljer diverse merchandise. Stopp på turnén inkluderar bland annat England, Danmark, Spanien, Frankrike och Tyskland. Ett stort och sorgligt undantag på turnén är Sverige, trots försök från flera håll i landet, även från mig. Med hjälp av VideoWest Filmquiz såg det ut att han skulle få gästa nattklubben Arbis, men kort innan min son föddes kom beskedet att det inte gick ihop med datumen och jag hann inte försöka ordna med något annat efter det. Men...
 
Eftersom han ändå hade en lucka på några dagar i schemat bestämde sig Andrew för att besöka mig i Norrköping istället som turist och för en inofficiell Weng Weng-träff tillsammans med några vänner. Vi har ett gästrum åt honom här hemma där han ska slagga i utbyte mot underhållande historier om Weng Weng och ett okänt antal bajsblöjbyten. Han anländer från Köpenhamn om några timmar och jag känner mig rätt säker på att dom följande dagarna kommer bjuda på mycket skratt och en del goda minnen, allt tack vare den här lilla killen:
 
Andrew Leavold - Norrköping - The Search for Weng Weng - VideoWest Filmquiz - Weng Weng
Sofia

Oj, vilken grej -- häftigt! Och läckert att Leavold ställer upp så. Du måste ha gjort ett djupt intryck på honom :)

Svar: Tja, vi B-filmsälskare håller ihop! :)
Pappa Älskar Film