Roma (2018)

 
Genre: Ingen aning
Regi: Alfonso Cuarón
Manus: Alfonso Cuarön
Producent: Alfonso Cuarön
Land: USA
 
Ingen.
 
Jag ska hålla det här jävligt kort, för filmen har redan snott dryga två timmar av mitt liv.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ungefär som ovan kände jag mig när jag såg filmen. Inget. Tomhet. Ett vakuum där en film ska finnas. Gud, vilken tråkig, pretentiös ursäkt till film. Vi fattar, Alfonso, du kan svepa kameran från höger till vänster saktare än någon annan någonsin gjort på en film! Det är typ hela filmen, långa, sega tagningar som inte visar något annat än hur tråkigt man kan ha det i Mexico. Vi fattar, Alfonso, Mexiko är fullt av folk som har det jobbigt.
 
Gud, vilket skräp. #NeverAgain.
 
Betyg:
 
Filmfett-Markus

Ok, but how do you really feel?

Sofia

:D Ok, riktigt så illa var det inte för min del, men nog kändes filmen lite överhajpad. Lite väl personlig för just Cuarons del, var man inte bekant med 70-talets Mexico City tycker jag mycket att mycket av filmens poäng försvann.