Motorcykelsnubben och cigarettcowboyen

 
När jag var i tidiga tonåren gick Harley Davidson and the Marlboro Man på trean en söndagskväll. Jag hade aldrig hört talas om filmen tidigare och visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig. Det var förmodligen den första rollen jag såg Mickey Rourke spela, men Don Johnson kände jag till sedan tidigare tack vare hans roll som Sonny Crockett i en av favoritserierna, Miami Vice. Jag minns än idag hur blown away jag blev, ingen av mina barndomsfavoriter (Schwarzenegger, Stallone, Van Damme, Seagal) var ju med och ÄNDÅ var den såinåthelvetes jävla bra. Det blev snabbt en av mina favoritfilmer och jag köpte snart en före detta hyrfilm på VHS till samlingen.
 
Sen gick åren och när VHS-samlingen såldes och titlarna uppgraderades till DVD kom jag aldrig över ett ex av filmen av någon anledning. Åren fortsatte gå och helt plötsligt har det gått cirka 15 år sedan jag såg filmen senast. Helt jävla oförlåtligt egentligen, men precis som när jag har lägenheten för mig själv har jag nu tagit tag i saken med egna händer.
 
Taadaaaaaaaa
 
 
Välkommen till er rättmätiga plats i familjen, grabbar.
Arnold Schwarzenegger - Harley Davidson - Harley Davidson and the Marlboro Man - Marlboro - Miami Vice - Seagal - Sonny Crockett - Stallone - Van Damme