De tuffa

 
Grindhouse Releasings years-in-the-making utgåva av The Tough Ones AKA Rome Armed to the Teeth AKA Roma a Mano Armata, anlände förra veckan till min löjligt stora glädje. Det är en 2-discutgåva som är fullständigt smockfull med extramaterial, bland annat innehåller den en lång dokumentär om regissören Umberto Lenzis karriär, en intervju med Tomas Milian och en 40+ minuters hyllning till Maurizio Merli, där bland annat hans son och regissören/vännen Enzo G. Castellari intervjuas. Man får även en extra CD-skiva med filmens soundtrack och de 2500 första exemplaren kommer med en penna formad som en kula med filmens titel printad på!
 
Den ultimata poliziotteschi-rullen i den ultimata utgåvan, kort sagt. Det ska vara något alldeles speciellt som släpps de kommande sex månaderna för att den här inte ska hamna på högst upp på min lista över mina favoritsläpp på Blu-ray under året.
 
 
'Nuff said.
Enzo G. Castellari - Maurizio Merli - Roma a Mano Armata - Rome Armed to the Teeth - The Tough Ones - Tomas Milian - Umberto Lenzi
Movies - Noir

Haha, ja denna är skön så jag kan absolut förstå varför du ville ha den i din samling.

Merli är nästan alltid skön. Milian kan vara skön som han är här, haha.

En film som fick en klassisk Bronson-stämpel av mig.

http://moviesnoir.blogspot.com/2017/04/roma-a-mano-armata.html

Svar: Ja, om någon förtjänar en sån stämpel ska det väl vara denna!
Pappa Älskar Film