Elaka lilla rövsparkaren Paul Koslo har gått bort

 
Det är tråkigt att behöva meddela det, men mannen som levt min våtaste av drömmar, Paul Koslo, har gått bort vid en ålder av 74 år. Paul Koslo är karaktärsskådisen vars specialitet var sliskiga karaktärer med moralkompassen helt åt helvete, något han alltid spelade till perfektion. Han hade biroller i filmer där han fick jobba med Charlton Heston (The Omega Man), Clint Eastwood (Joe Kidd), Charles Bronson (The Stone Killer, Mr. Majestyk, Love and Bullets), Walter Matthau (The Laughing Policeman), John Wayne (Rooster Cogburn) och Paul Newman (The Drowning Pool) - alla dessa gjorda på 70-talet! Tror fan inte det finns någon skådespelare jag hellre bytt liv med än Paul Koslo.
 
Jag hade honom på Facebook för många år sedan innan jag tog bort kontot och försökte hitta honom igen förra året i hopp om en intervju, men han hade inte något konto kvar vad jag kunde se, tyvärr. Den mannen satt på många underhållande berättelser jag läst under åren och jag hade hoppats få klämma ur några fler.
 
Jag lämnar er med en av mina favoritscener med både honom och Charles Bronson i Mr. Majestyk.
 
 
Vila i frid, Paul.
Charles Bronson - Charlton Heston - Clint Eastwood - Joe Kidd - John Wayne - Love and Bullets - Mr. Majestyk - Paul Koslo - Paul Newman - Rooster Cogburn - The Drowning Pool - The Laughing Policeman - The Omega Man - The Stone Killer - Walter Matthau