Moby...

 
År 2003 var jag på min första mässa här i Sverige. Då åkte jag och min bästa vän till Stockholm med bil för att träffa Rutger Hauer. Jag hade iiiiingen aning hur saker gick till på dessa mässor. Jag trodde att han skulle vara där och snacka med folk och signera saker - gratis. Så jag tog med mig block och penna, endast för att komma dit för att se att han tog 250 kr för en autograf, något fattiga jag inte hade råd med då. Så jag fick stå och se på när min bästis stod och pratade med Rutger, skaka hans hand och sedan få ett fint foto från Liftaren signerat (alla hans intäkter gick till välgörenheten Rutger Hauer Starfish Association, för att han är the fucking man).
 
 
Det är ett smärtsamt minne, ett emotionellt ärr som inte läkt på 15 år. Jag har gått och väntat på att han ska komma tillbaka till mässan en vacker dag, något många av mässans gäster gjort under åren. Men han kom aldrig tillbaka, inte en enda gång och han har heller aldrig dykt upp på andra mässor jag besökt. Men nu, nu jävlar...
 
TA-DAAAA!!!
 
 
Han har huvudrollen i två av mina absoluta favoritfilmer som ses varje år like fucking clockwork, Blind Fury (vars poster jag för tillfället har på min vägg) och Liftaren. Ett foto från någon av dom filmerna blir det, men vilken? Jag gillar Blind Fury något mer, men Liftaren är ju mer ikonisk. Hade jag samlat autografer på posters hade jag såklart tagit med min Blind Fury poster och fått den signerad av både Hauer och Kosugi. I-landsproblem för ett annat tillfälle, nu är det fest, för jag ska äntligen få träffa Rutger Hauer!
Blind Fury - Liftaren - Rutger Hauer - Rutger Hauer Starfish Association - Sho Kosugi
Andreas

Kommer ångra mig djupt nu att jag inte hänger med.. Men han har ju börjat göra mässor igen... Han va ju i London om det va förra året eller innan.. Sen va han på German Comic Con förra året tror jag det va.. Så hoppas hoppas han kommer till nån mer mässa... JCVD är ju också surt för min del känner jag ett sånt där once in liftime moment... Men nu ska jag inte klaga mer utan säga stort Grattis till dig som lyckas att få in JCVD , Steven Segal och Rutger Hauer på ett år inte dåligt

Svar: Ja det blir inget dåligt år, det här. Förmodligen det bästa hittills som filmnörd när det gäller favoriter man träffat.
Pappa Älskar Film

Andreas

Sen är ju Split Second en av mina favoriter tycker till och med att den är bättre än Blind Fury