Våran jul

 
Jag hatar att säga det, men julen är över och vi riktar istället blickarna fram till det nya året, men inte förrän en redogörelse för hur våran jul har varit.
 
I år var det vi som var värdar, så alla samlades hemma hos oss. Firandet började redan kvällen innan med Bingolottos uppesittarkväll, där vi som vanligt inte vann ett jävla skit. Det är mer en trevlig, social grej vi gör med mina föräldrar. Charles var uppe och tittade på det ett tag med oss, innan det var läggdags ställde vi fram ett glas mjölk, ett par pepparkakor och lite julgröt till tomten, som skulle komma och lämna paketen under granen under natten.
 
 
 
Julafton började med lite julgröt innan vi körde igång med klappspelet, där vi tog hem en del goda och behövliga priser.
 
 
 
Till Kalle Anka blev det fika med hemmagjorda kakor och bullar och jag gjorde en förbaskat god sats med äggtoddy, med whisky istället för rom i.
 
 
Sen var det äntligen dags för julklappsöppning, där jag fick dela ut paketen i vad som kändes som en evighet. Veckan innan julafton åkte frugan till Ullared, så det blev lite mer under granen för samma pengar det här året. Medan James fastnade för ett av sina paket direkt hade Charles lite svårt att koncentrera sig. Så fort han hörde sitt namn under paketutdelningen skrek han till och sträckte sig efter paketet och började genast öppna det, trots att han inte var klar med paketet han varit mitt inne i att riva bort julklappspappret från stunden innan. Det är alltid kul att se en sådan ren glädje och upprymdhet.
 
 
 
 
 
Efter julklappsöppningen ser det alltid ut som ett bombnedslag skett i vardagsrummet.
 
 
Som vanligt fick jag för det mesta filmer i julklapp, som frugan köpt med hjälp av min önskelista på Amazon UK, där det fanns 181 titlar att välja och vraka över. Vi börjar med baddaren, en box med tre av min favoritregissörs bästa filmer på Blu-ray.
 
 
 
North by Northwest hade jag redan, men det var prisvärt att få en dublett av den för att även få Strangers on a Train och Dial M for Murder. Väldigt passande val dessutom, eftersom jag även fick en ny Pop! Vinyl figur till samlingen, som snabbt blev en av mina absoluta favoriter.
 
 
Nu måste jag ta och skaffa Norman Bates figuren i svartvitt också. Jag har redan den i färg i min samling, men med den i svartvitt istället kommer dom matcha fint bredvid varandra. Paul Newman i The Hustler och uppföljaren The Color of Money med sällskap av en ung Tom Cruise stod näst på tur
 
 
Min Evil Dead-samling på Blu-ray blev också komplett.
 
 
Sci-fi från årtiondet då genren var bäst, 50-talet, blev representerat den här julen med en väldigt stabil double bill.
 
 
Min vän Björn tyckte att jag hade för lite Matthew McConaughey i mitt liv, vilket han försökte ändra på med två av hans senaste filmer.
 
 
Glad blir väl då kanske Björn när han får se att jag fick en av hans favoritfilmer i julklapp.
 
 
Det var filmerna jag fick i år. Det paket jag såg mest fram emot att öppna var dock det Charles hade gjort åt mig på dagis, inslagen i papper som han målat och allting.
 
 
Det är den första julklapp jag fått av honom och det värmer när jag tänker på att han satt på dagis och tillverkade något specifikt åt mig. Halsbandet hade jag på mig under återstående av dagen.
 
 
Det var våran jul. God fortsättning på er!
Dial M for Murder - Evil Dead - Matthew McConaughey - North by Northwest - Strangers on a Train - The Color of Money - The Hustler