R.I.P. Bill Paxton

 
En nyhet som säkert nått alla vid det här laget är att birollslegendaren Bill Paxton gått bort efter komplikationer under en operation. Han blev endast 61 år gammal. 61! 
 
Bill Paxton var den sortens skådespelare vars rolltolkningar kunde stjäla showen från vem som helst och var nästan alltid en av höjdpunkterna i filmerna han var med i. Han gav alltid 100 procent och måste varit en fröjd att jobba med som regissör och motskådespelare. När jag var liten var Schwarzenegger kung, så min introduktion till Paxton var nog hans briljanta roll i True Lies som den sliskiga bilförsäljaren som försöker sätta på Arnolds fru. Twister är nog en av de filmer jag såg flest gånger på VHS under 90-talet, det är fortfarande en av mina favoriter i katastroffilmsgenren.
 
Bill Paxton har varit ett ständigt förekommande ansikte i mitt filmtittande sedan en väldigt ung ålder med roller i bland annat:
 
Weird Science
Commando
The Terminator
Aliens
Next of Kin
Navy Seals
Predator 2
Trespass
Tombstone
Vertical Limit
 
Mannen hade den tveksamma äran att ha dött på film i händerna av en terminator, en alien och en predator, vilket ni måste erkänna är lite coolt. Han förtjänade ett mycket längre liv än det han fick, inte att dö under kniven vid en sådan ung ålder.
 
Vila i frid, Bill.
Nathalie Isaksson

Jag hade ingen aning förrän jag såg Jennifer Anistons tal imorse på oscarsgalan.. så trist :/

Svar: Ja, verkligen trist. Har fortfarande svårt att greppa det.
Pappa Älskar Film

Micke

Game over man! Game over!