Hårbollarna rullar igen - Bra eller anus?

 
Förra året sket jag på mig av ren lycka när det stod klart att Critters skulle komma tillbaka - i TV-serieform.
 
Häromveckan sket jag på mig av ren rädsla när det stod klart att TV-serien lagts på hyllan samtidigt som det snart ska spelas in en ny film - gjord av amerikanska Syfy.
 
Syfy är kabelkanalen i USA som står bakom Sharknado franchisen och massa annat skräp som innehåller den uslaste av CGI-effekter. Det är dessutom samma kukhuvuden som tyckte det var en bra idé att inte ge Kevin Bacons nya Tremors serie grönt ljus.

Critters: A New Binge som TV-serien skulle hetat var ett projekt av Verizons Go90, en mobil video service som dom lade ner innan TV-serien hann ha premiär. Konceptet var udda, varje avsnitt skulle vara tio minuter långt. Men bilderna som läckt, däribland den ovan, var lovande eftersom man använt sig av praktiska effekter. Alla avsnitt ska enligt rapporter ha klippts ihop till en långfilm vars framtid nu är osäker när Syfy har rättigheterna till Critters.
 
Jag har velat ha mer Critters i över 20 år, så det är svårt att veta om man ska vara glad eller ledsen. Mera Krites får jag, men risken för att det blir ren dynga är ganska god. Hursom blir 2019 ett intressant år.
 
Critters - Critters: A New Binge - Kevin Bacon - Sharknado - SyFy - Tremors