I CAN dig it!

 
Nu har det jag gått och väntat på i många år äntligen skett. Mannen som spelade karaktären som förändrade mitt filmliv genom att öppna portarna till himmelriket även känt som blaxploitation när jag var tonåring är klar för Weekend of Hell-mässan i Tyskland.
 
Jag snackar om mannen som riskerar sin livhake för sin broder.
 
Jag snackar om privatdetektiven som är en sexmaskin för alla brudar.
 
Jag snackar om snubben som inte springer och gömmer sig när det är fara i närheten.

Jag snackar om...
 
 
You're daaaaamn right! Självaste Richard "Shaft" Roundtree! Varenda gång Weekend of Hell teasar om att en ny gäst är klar för mässan och ska presenteras senare på kvällen håller jag tummarna för att hans vackra nuna ska dyka upp i flödet, igår gjorde han äntligen det. Han är med på min lista av de fem skådespelare jag allra helst vill träffa  på en mässa, så det här är STORT! VI snackar Fred "The Hammer" Williamson-stort!
 
Dags för ännu en resa till Dortmund om bara tre månader, alltså. Frågan är vad jag ska få signerat. Ett foto som finns på mässan? Min HMV Premium Collection Blu-ray av originalet? Kanske mina stolpaffischer av Shaft Rensar Stan! eller Shaft och Människosmugglarna?
 
 
 
Vi får se, det är samtalet och fotot tillsammans med legenden jag ser mest fram emot.
Fred "The Hammer" Williamson - HMV - Richard Roundtree - Shaft - Shaft Rensar Stan! - Shaft och Människosmugglarna - Weekend of Hell
Sofia

Vilken tur att du inte gillar filmer med skådisar som inte reser runt på mässor eller som är från, säg, 1930-talet :D

Svar: Fel på båda punkter! :) Schwarzenegger, Stallone, Clintan, Sidney Poitier, Denzel, Mel Gibson, Tom Hanks, Al Pacino är några av mina favoritskådisar och dom hänger inte på mässor direkt. Däremot har tre av dessa varit på An Evening With...-evenemang som man kan ta sig till och som jag varit på tidigare.
Och 30-talarna, well, jag rådiggar Universal Monsters-filmerna och flera av Hitchcocks rullar från den eran och James Stewart älskar jag så mycket att min son är döpt efter honom, för att nämna tre exempel.

Mig kan man inte sätta i ett fack, jag ÄLSKAR film, i (nästan) alla dess former :)
Pappa Älskar Film

Sofia

Jodå, det har blivit tydligt att du absolut har en bredare filmssmak än vad som figurerar på mässor -- ingen fara. Jag tänkte bara att det måste vara lite tufft att ha det intresset men bara gilla typ Hitchcock. Då finns det kanske inte så många mässor att besöka eller så många autografer att nyskaffa?

Svar: "I realize that... now." - Frank Drebin
Pappa Älskar Film