Poster & trailer till nya Shaft är här!

 
Det har gått drygt ett år sedan dom började spela in nya Shaft och väntan har varit olidlig, men imorse svensk tid intog tre generationer Shaft scenen hos Jimmy Kimmel Live! för att presentera världspremiären för filmens trailer. Men innan trailern vill jag visa postern som släpptes igår ocn dela med mig av några tankar kring den:
 

- Jag älskar taglinen, snuskig och kaxig på en och samma gång!
- Man har tack och lov dumpat den fåniga titeln Son of Shaft!
- Samuel L. Jackson tar störst plats och har även sitt namn först - bra! Var rädd att Jessie T. Usher skulle dominera rutan.
- Vad fan är det jag ser, Richard Roundtree på postern?! Vackert och välförtjänt! Kan det betyda att hans roll är hyfsat stor?
 
Här har ni klippet där dom dök upp hos Jimmy Kimmel, vill ni hoppa till trailern börjar den 2:17 i klippet, men jag råder er att se hela då presentationen är jävligt kul och fanboys som mig får garanterat gåshud i början.
 
 
Som jag skrev om förra året har man valt att lägga till en lite större dos humor än i tidigare filmer, något jag befarar tar en för stor del av filmen. I trailern ser det dock ut att funka och är inte för tramsigt, men hur det blir i själva filmen återstår att se. Jag får känslan av att Roundtree bara kommer vara med mot slutet av filmen, när dom behöver förstärkning. Förhoppningsvis har jag fel, det skulle vara jävligt trevligt om han hade en större roll vars närvaro känns över hela filmen med några väl valda scener lite här och där, som leder upp till slutstriden som ser riktigt lovande ut.
 
Det här är lätt årets mest efterlängtade film för min del. Bring it on.
 
Jessie T. Usher - Jimmy Kimmel - Jimmy Kimmel Live! - Richard Roundtree - Samuel L. Jackson - Shaft - Son of Shaft
Kristisn Andersson

Shaft kommer bli riktigt bra tror jag! Har du sett den första postern och trailer till Djurkyrkogården? 😊

Svar: Ja, jag håller tummarna! Har inte trailern till Pet Sematary än, men ser fram emot den och hoppas den blir bättre än IT som jag bara tyckte var OK.
Pappa Älskar Film