Fred's back

 
Fred "The Hammer" Williamson blev för ett tag sedan klar för Weekend of Hell, mässan jag ska på i början av november. Jag träffade honom på Sci-fi mässan i Göteborg tidigare i år, ett möte jag nu kom på att jag helt och hållet glömt att skriva om här på bloggen, förmodligen för att min temavecka om Sidney Poitier drog igång dagen efter mitt möte med legenden. Oh well, det kanske dyker upp en kort summering om mötet alla dessa månader senare, eller inte. Vi får se. Men hursomhelst kommer vi alltså vara på samma mässa igen. Jag har visserligen redan fått ett foto signerat av honom som gatukungen Tommy Gibbs i filmen Black Caesar, men jag undrar om jag inte ska ta chansen att få något annat signerat med, om inget annat bara för att få ännu en trevlig pratstund med en av mina största filmhjältar. Han var väldigt trevlig senast vi träffades och det skulle vara jävligt kul att få ställa några fler frågor till honom.
 
10 dagar kvar till min helveteshelg!
Black Caesar - Fred "The Hammer" Williamson - Sci-fi mässa - Sidney Poitier - Tommy Gibbs