Castellarilogy

 
Nu är det bara fyra dagar kvar till jag står och skakar hand med italienska kultfilmsregissören Enzo G. Castellari på Weekend of Hell i Tyskland. Passande som fan är det då att filmerna ovan dök upp till salu i mitt Facebookflöde, nu kan jag ta bort dom från önskelistan på Diabolik, där dom vistats alldeles för länge utan ett köp. 2019: The New Barbarians äger jag sedan tidigare på DVD, medan 1990: The Bronx Warriors och Escape from the Bronx gör debut i samlingen då jag inte ägt dom på varken VHS, DVD eller Blu-ray tidigare. Men välkomna är dom och dök precis upp i tid till ett litet Castellari-maraton nu, dagarna innan mässan.
1990: The Bronx Warriors - 2019: The New Barbarians - Enzo G. Castellari - Escape from the Bronx - Weekend of Hell
Sofia

Jamen, den där längst till vänster känns ju igen! Luigi Montefiori i vitt läder och susp. Classic :D

Svar: Haha, japp, den är det! Minns att du inte gillade den alls. Riktigt usel film, men på ett extremt underhållande sätt! Det där jävla lätendet på elbilarna håller mig vaken vissa nätter.
Pappa Älskar Film

Sofia

Jag tror ändå att vi är rätt eniga här, det är en dålig men extremt underhållande rulle. Jag klarar bara inte av att översätta det där "extremt underhållande" i rena betyg :) Men absolut, det är en film man inte glömmer i första taget

Svar: Det är nog ingen film jag heller skulle kunna ge ett bra betyg, även om jag blir extremt underhållen.
Pappa Älskar Film