Stolt pappa

 
Häromdagen hade jag en riktigt stor dag som förälder då mina söner nådde en milstolpe var i sina unga liv.
 
James började den minnesvärda dagen genom att ta sina allra första steg! Tre steg blev det innan han landade på rumpan igen. När Charles tog sina första steg var jag tyvärr på jobbet, så det är första gången jag fått bevittna en sådan milstolpe och det var riktigt kul. Det har varit på gång länge nu, han har sedan någon månad tillbaka gått själv med hjälp av att någon håller hans hand och hans grepp har gradvis blivit lättare och lättare eftersom han gått stadigare och snabbare och därför inte behövt klämma den ledande handen lika hårt. Det dröjde inte länge efter att Charles tog sina första steg för honom att börja springa omkring som en galning, så snart har vi två energiknippen som springer runt här hemma.
 
 
Det andra som hände rör min andra son, Charles. Jag satt och bläddrade lite på bilderna från Weekend of Hell och när jag kom till photoshootbilden på mig och Shô Kosugi fick Charles fick syn på bilden och sa ordagrant:

"Pappa, varför kramar du Shô Kosugi?"
 
Jag satt i chock ett tag och kämpade sedan för att hålla tillbaka tårarna. Min son, inte ens fyra år fyllda, har redan lärt sig vem Shô Kosugi är, hur han ser ut och kan till och med hans namn - och uttalade det bättre än dom flesta! Den high five som följde hade passat bra som freeze-frame i slutet på ett avsnitt till en ostig 80-talsserie. Episkt.
 
Jag är en stolt pappa.
 
Sho Kosugi