Shopping i Dortmund

 
Eftersom vi hade en extra dag i Dortmund efter Weekend of Hell-mässan bestämde vi oss för att utforska centrala delen av staden lite och hamnade i affärskedjan Saturn, där det som ni kan se på bilden ovan fanns gott om filmer att bläddra igenom. För min del blev det tre filmer som länge legat i önskelistan på mitt Amazon.de konto.
 
 
Kriminellt få länder som släppt remaken av King Kong från 1976 på Blu-ray, men Tyskland tog sig själva i kragen tidigt förra året och släppte den, dock med ett av de absolut sämsta jävla omslagen jag någonsin sett en film få. Hur fan tänkte dom där?
 

90-talet var ingen storhetstid för Sci-fi genren direkt, men Fortress med B-filmsskådisen Christopher Lambert är en liten ljusglimt som förtjänas att lyftas fram.
 
 
Passande nog med tanke på butikkedjans namn fann jag även Saturn 3 - den bästa 70-tals sci-fi filmen som inte gjordes på 70-talet (filmen kom 1980), dessutom i snygg SteelBook.

Mer blev det alltså inte, men dessa tre tillsammans med det jag hittade på mässan räckte mer än väl.
Amazon - Christoper Lambert - Fortress - King Kong - Saturn - Saturn 3 - SteelBook - Weekend of Hell