Nytt från Hong Kong

 
Efter ett par förseningar fick jag äntligen hem mitt senaste paket från 88 Films, innehållandes fyra filmer från deras i mitt tycke hittills bästa serie, 88 Asia. Samtliga fyra är producerades av Shaw Brothers och tillhör två olika genrer.

Martial arts:
 
 
The Dragon Missile: Likt The Flying Guillotine är det ett vasst objekt som kastas fram och tillbaka med målet att döda så många som möjligt. Man blir fullkomligt bortskämd av alla huvuden som rullar, grymt underhållande!
The One-Armed Swordsman: Precis vad det låter som, och en av martial artsgenrens mest inflytelserika filmer med många liknande filmer bortsett från den egna franchisen (bland annat den filippinska kultfilmen The One Armed Executioner med Franco Guerrero)
 
Skräck:
 
 
Både The Ghost Lovers och The Enchanting Ghost är helt nya för mig, men 88 Asia har tidigare släppt underhållande Hong Kong-skräckisar, så det kändes som ett par bra blind buys. Nu ser jag så jäääävla mycket fram emot deras nästa release, som nu går att förbeställa:
 
88 Asia Collection - 88 Films - Franco Guerrero - Hong Kong - Martial arts - Shaw Brothers - The Dragon Missile - The Enchanting Ghost - The Flying Guillotine - The Ghost Lovers - The One Armed Executioner - The One-Armed Swordsman