Fulci gånger 3

 
Cat in the Brain är en märklig, personlig  och underhållande film av, med och om (typ) Lucio Fulci. Utgåvan ovan är från 88 Films och jag hade turen att hinna med min beställning innan den limiterade slipcovern (300 ex) såldes slut,, vilket den gjorde efter ett dygn. Bland extramaterialet får vi se Fabio Frizzi framföra musik från filmen under en av sina konserter samt en intressant dokumentär som behandlar Fulcis senare karriär.
 
88 Films - Cat in the Brain - Fabio Frizzi - Lucio Fulci
Björn

Cat in the Brain kan ha varit den första Fulci-filmen jag såg, någon gång i början på 2000-talet, på VHS hemma hos en kompis. Sen dess har Fulci varit en favorit.

Svar: Hyfsat ovanlig film att ha som första Fulci man sett. Min var Zombie Flesh Eaters som jag tyckte sög först, men blivit en av mina favoriter i genren och av Fulci.
Pappa Älskar Film