Coffy is the color

 
Vilken ung man har inte någon gång önskat sig få ha Pam Grier helt för sig själv? I och med Mark Alfreys 30 cm långa skapelse lever jag numera drömmen, nästan. När jag först fick syn på denna visste jag att det var något som var tvunget att pryda filmrummet. Det finns inte många figurer eller statyer tillägnade karaktärer från blaxploitationfilmer direkt, dessutom är det ju Coffy, liksom! Den är limiterad till endast 900 exemplar, så det var bara att slå till medan den fortfarande gick att få tag på till humant pris.
 
Man har till och med lagt ner tid på att göra kartongen snygg, känns nästan tråkigt att behöva ta upp den till vinden. Låt oss ta en närmare titt på nämnda kartong innan vi tittar på själva statyn.
 
Framsidan:
 
 
Baksidan:
 
 
Sida 1:
 
 
Sida 2:
 
 
Nu till den riktiga skönheten - statyn!
 
 
 
 
 
 
Jag kan inte påstå att jag tycker han fångat hennes likeness på ansiktet lika bra som man hade velat, men det beror på att han har gått efter hur hon ser ut på postern, där likheten inte är klockren heller. Men, men, det är kanske den enda Coffy statyn vi någonsin kommer få och jag är väldigt nöjd överlag. Han fick åtminstone ett par saker rätt.
 
Blaxploitation - Coffy - Mark Alfrey - Pam Grier