The Original 8th Wonder of the World!

 
I september 2010 kom äntligen King Kong på Blu-ray i USA i form av en Digibook.
 
Jag älskar Digibooks. Jag hatar Digibooks.
 
Jag älskar Digibooks för att dom ofta är jävligt snygga och eftersom booklets alltid uppskattas av mig är konceptet med att göra utgåvan till en liten bok med en skiva i något riktigt häftigt.

Jag hatar Digibooks för att det händer alltför ofta att dom inte anländer i nyskick, en risk som ökar drastiskt när man beställer från utlandet. Även om man får en i nyskick är det svårt att behålla den i det skicket eftersom man måste vara galet försiktig vid hanterandet av den, annars slits materialet med tiden genom vanligt användande. Dessutom är dom väldigt känsliga för dessa hemska fingeravtryck människan har en tendens att lämna.
 
Mitt hat väger faktiskt tyngre än kärleken till Digibooks, därför har jag väldigt få i min samling och King Kong har därmed inte beställts från USA. Jag har därför väntat på att något annat land ska släppa den på formatet ett väldigt bra tag nu. Sex och ett halvt år senare, i och med bioaktuella Kong: Skull Island har jag fått bönerna besvarade. Det är brittiska HMV som släpper originalet med...
 
*Exakt samma bild på omslaget (dock med snyggt slipcover istället!)
*Exakt samma extramaterial
*Exakt samma sidor i Digibooken, i en separat booklet
 
Med andra ord är det allt jag vågat drömma om i en nyutgåva av King Kong.
 
Jag ger er HMVs exklusiva släpp av King Kong:
 
 
 
Ett par öl och lite chips till den här ikväll blir en perfekt förberedelse inför det nya äventyret som ska ses på bio imorgon!
Digibook - HMV - King Kong - Kong: Skull Island