King Kong fajtar Godzilla, rymmer och gör ett ansiktslyft!

 
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg om kungliga Kong skulle det komma fler inlägg om den stora apan eftersom nya filmen gjort att de äldre filmerna fått nya releaser lite överallt världen över. Ovan är de tre första Kongiga nyköpen.
 
Jag äger sedan tidigare alla tre, på Blu-ray dessutom. King Kong Vs. Godzilla och King Kong Escapes är dock belägna i Kaiju-sektionen i ena filmhyllan bredvid Godzilla och alla andra japanska filmmonster, så dom här ska vara bredvid resten av King Kong-filmerna som inte tillhör genren Kaiju. Dumt? Kanske. Onödigt? Förmodligen, men det är inte ofta något liknande görs och jag vill ha alla Kong-filmer representerade bredvid varann lika mycket som jag vill att Kaijugenren ska vara korrekt representerad i hyllan.
 
Remaken är en ny Ultimate Edition med vackert slipcover till. Det ultimata med den är att mer eller mindre ALLT extramaterial som släppts till filmen på DVD och Blu-ray är packade i samma utgåva, INKLUSIVE King Kong: Peter Jackson's Production Diaries som tidigare såldes för sig själv på DVD. Min tidigare Blu-ray och DVD som hade olika extramaterial, men där allt finns med i nysläppta Ultimate Edition kan jag därmed göra mig av med.
 
Mer Kong att vänta...
Kaiju - King Kong - King Kong Escapes - King Kong Vs. Godzilla - King Kong: Peter Jackson's Production Diaries - Peter Jackson