Hans Zimmer kommer till Sverige!

 
En av världens största filmkompositörer, Hans Zimmer, ska på turné i sommar och gör ett stopp i Sverige där han intar Globen den 18:e maj i år.
 
Hans Zimmer är ingen jättestor favorit hos mig, men har ändå mängder med bra scores under bältet. The Rock är till exempel förmodligen det bästa score till en actionfilm som kommit de senaste 20 åren enligt mig. Andra favoriter är:
 
Broken Arrow
The Last Samurai
The Dark Knight-trilogin
It's Complicated
Interstellar
 
Biljetterna är inte bokade än, men jag har sedan tidigare bestämt mig för att gå på konserten och hoppas trenden där filmkompositörer besöker Sverige under sina turnéer fortsätter. Först var det som bekant John Carpenter, sen Ennio Morricone och nu alltså Hans Zimmer. Keep 'em coming!
 
Biljetter kan ni köpa här.
Broken Arrow - Ennio Morricone - Globen - Hans Zimmer - Interstellar - It's Complicated - John Carpenter - The Dark Knight - The Last Samurai - The Rock
Sofia

Inte Inception alltså? Förutom de du nämner tycker jag att det scoret är riktigt starkt. Skulle nog också vilja framhålla The Da Vinci Code, Rango och Hannibal. Rain Man var min allra första Zimmer-crush

Svar: Inception är ingen stor favorit, men Rain Man ligger ganska högt ändå.
Pappa Älskar Film