ÄNNU mer Universal Monsters på Blu-ray!

 
I augusti förra året skrev jag om de nya boxarna Universal skulle släppa till filmmonstren Frankenstein och The Wolf Man. Nu kan jag glatt meddela att två nya kompletta boxar även kommer till karaktärerna Dracula och The Mummy om två månader, alldeles lagom till Tom Cruise-ledda rebooten av The Mummy som går upp på bio några veckor senare.
 
Filmerna som ingår i Dracula-boxen är följande:
 
Dracula
Dracula’s Daughter
Son of Dracula
House of Frankenstein
House of Dracula
Abbott and Costello Meet Frankenstein
 
Filmerna som ingår i The Mummy-boxen är följande:
 
The Mummy
The Mummy’s Hand
The Mummy’s Tomb
The Mummy’s Ghost
The Mummy’s Curse
Abbott and Costello Meet the Mummy
 
Precis som senast blir det någon dublett i samlingarna eftersom det gjorts crossovers med samma karaktärer i vissa filmer, men för priset 30 dollar styck (vilket lär minska närmare releasedatumet) är det inget att klaga över. Värt att anmärka och klaga på är dock att spanska Drácula inte verkar ingå i ena boxen. Förhoppningsvis är det bara ett fel som kommer rättas lite senare. Nu håller jag tummarna för att vi får The Invisible Man och Creature from the Black Lagoon legacy boxar lagom till Halloween.
 
Om ni inte redan sett den är bilden nedan fönsterbrädan i mitt filmrum som jag valt att göra om till en liten hyllning till Universals klassiska monsterfilmer.
 
Abbott and Costello Meet Frankenstein - Abbott and Costello Meet the Mummy - Creature from the Black Lagoon - Dracula - Dracula’s Daughter - House of Dracula - House of Frankenstein - Son of Dracula - The Invisible Man - The Mummy - The Mummy’s Curse - The Mummy’s Ghost - The Mummy’s Hand - The Mummy’s Tomb - Tom Cruise - Universal Monsters
Sofia

Åh, tack för tipset. Ska absolut hålla utkik efter Draculaboxen om den kommer att innehålla den spanska versionen så småningom!

Svar: Ja, jag hoppas verkligen att den inkluderas, även om jag redan har den i ena boxen på bilden längst ner av inlägget. Blir ju inte en komplett box utan den!
Pappa Älskar Film