Baba Yaga

 
Jag skulle uppskatta att 90% om inte mer av mina filmköp görs online. Det är ytterst få filmer jag köper i butiker nuförtiden, vilket beror på utbudet. Det är ännu mer sällan jag köper nya filmer och då extremt sällan att jag gör det så fort dom kommer ut till fullpris. John Wick: Chapter 2 är dock ett undantag, herrejävlar vilket undantag. Jag har fortfarande våta drömmar om när jag såg den på bio och har sedan dess räknat ner månader, veckor, dagar, timmar och sekunder tills det att den ska släppas.
 
Tack vare Elgiganten har jag den nu, då dom på något magiskt, mystiskt, oförklarligt och underbart sätt lyckats släppa den nästan en månad före det officiella releasedatumet. Väntan på den tredje och sista(?) delen i serien kommer kännas lång, men nu har jag åtminstone två filmer att se om med jämna mellanrum när jag behöver den där kicken man endast får av att se någon sätta ett skott i både bröstet och huvudet på runt hundra pers.
 
"Whoever comes, I'll kill them. I'll kill them all."
 
John Wick - John Wick: Chapter 2
Movies - Noir

Jag är normalt sett inte så svag för nya actionfilmer då de sällan bjuder på något man inte sett förr. Eller så blir de för mycket.

John Wick funkar dock över förväntan. De underhåller, har bra action och lagom mycket humor. Plus att Keanu Reeves gör exakt vad han ska, varken mer eller mindre.

Personligen gillade jag tvåan mer än ettan. Kanske för att jag förväntade mig mindre. Kanske för att den helt enkelt var bättre. Har endast sett filmerna en gång vardera, men det kommer bli omtittar på dem längre fram. För bra actionfilm växer inte på träd...

http://moviesnoir.blogspot.com/2017/03/john-wick-chapter-2.html

Svar: Skriver under på precis allt du säger. Actionfilmer idag är fan inget vidare, genren dog mer eller mindre i början av 2000-talet med alla serietidningshjältar.
Pappa Älskar Film

Movies - Noir

Instämmer till fullo. Saknar de gamla actionfilmerna (inte minst som hade premiär till sommaren) som istället bytts ut mot serietidningshjältar alternativt annan påkostad fantasyfilm fylld med specialeffekter, men utan så mycket hjärta.