Pimpin' ain't easy!

 
Tacka fan för att jag inte har en fru som köper det hon tycker jag behöver istället för det jag verkligen vill ha när det vankas presentutbyte. Redan i november förra året när det stod klart att Arrow skulle släppa en av de högst ansedda blaxploitationfilmerna på Blu-ray den 6:e februari visste jag vad jag ville ha i present till Alla hjärtans dag. Viljan gick igenom och jag fick hem den precis lagom till kärlekens dag - och vad är kärlek om inte Willie Dynamite på Blu-ray?
 
Tyvärr är den inte laddad med jättemycket extramaterial, men innehåller i alla fall dokumentären Kiss My Baad Asss, a guide to blaxploitation med Ice-T som värd och intervjuer med bland annat with Richard Roundtree, Melvin van Peebles och Isaac Hayes.
Arrow - Blaxploitation - Ice-T - Isaac Hayes - Melvin Van Peebles - Richard Roundtree - Willie Dynamite