Mamma mia! Ferrigno! Cozzi! Castellari!

 
Idag vaknade jag av att det ringde på dörren. "Que coza?!" var det första jag tänkte för mig själv. När jag slängt på mig kläder och öppnade dörren med en frilla av modellen knullrufs visade det sig vara DHL med mitt expresspaket från Amazon UK. Dio mio, vilken bra start på dagen!
 
Cannon Films producerade samtliga tre filmer med muskelberget Lou Ferrigno framför kameran. Luigi Cozzi står bakom regin för Hercules I II och skulle även regissera Sinbad of the Seven Seas, men ersattes av Enzo G. Castellari i sista stund. Castellari gjorde dock ett så dåligt jobb att filmen lades på is i tre år innan man anställde Cozzi igen för att rädda den.
 
Samtliga tre filmer ingår i serien The Cult Movie Collection och är släppta av engelska bolaget 101 Films, som tyvärr inte direkt är kända för att göra ett bra jobb med sina utgåvor (fel bildformat, 1080i istället för 1080p, inget extramaterial etc). Här har dom dock gjort en homerun med så fina transfers att man kan se färgen på Ferrignos ådror trots all inoljning.
 
Addio!
101 Films - Cannon Films - Enzo G. Castellari - Hercules - Lou Ferrigno - Luigi Cozzi - Sinbad of the Seven Seas - The Cult Movie Collection