50 år senare...

 
Drygt en vecka efter beställningen är äntligen Death Race 2050 här! Med den i min hand kan jag konstatera att det är en av de snyggaste slipcovers jag äger, precis allt är embossed på den, till den grad att det nästan är en sexuell upplevelse att dra fingrarna över omslaget. Dessutom fullkomligt älskar jag klisterlappen där det står att det är en helt ny film av Roger Corman, med hans signatur på - så vackert och passande! Är detta, uppföljaren till sin personliga favoritfilm, möjligen den 90-åriga Cormans swan song?
 
Nej, det enda som kan stoppa Roger Corman från att göra film är döden, som jag innerligt hoppas inte händer på ett bra tag. Bortsett från den digitala kopian och filmen på DVD medföljer även lite roligt extramaterial:
 
The Making of 2050 featurette
Cars! Cars! Cars! featurette
The Look of 2050 featurette
Cast Car Tours featurette
Deleted Scenes
 
Nu när samlingen är komplett väntar en underhållande double feature med något passande snacks till och några kalla att skölja ner det med.
 
Death Race 2000 - Death Race 2050 - Roger Corman