Om arbetskamraterna själva får välja, del 1: Jessica

 
För att spajsa upp saker och ting har jag bestämt mig för att låta mina arbetskamrater lite då och då välja en film som ska recenseras av mig här på bloggen. Eftersom jag jobbar inom ett kvinnodominerat yrke finns alltid risken att det blir mycket Hugh Grant, Brad Pitt eller Meryl Streep. Men samtidigt är många av kollegorna, hur ska jag säga det här på ett fint sätt... av en mogen ålder. Så risken är kanske lika stor att jag får recensera äldre filmer med lite klass.

Först ut är i alla fall Jessica, eller manslukerskan som hon föredrar att kallas. Hon är 36 år ung och hennes intressen är fotboll, män, vin och män. Jag vet verkligen inte var jag har henne när det kommer till filmsmak. Det här är trots allt kvinnan som efter att bara ha sett postern av Terence Hill och Bud Spencers klassiker Vi Håller på Flodhästarna sagt att hon hellre hade skurit av sina handleder än att se den. Samtidigt är en av hennes favoritfilmer Dirty Dancing, och ni som läst bloggen ett tag vet hur mycket jag älskar den filmen, för att inte tala om Patrick Swayze.
 
Hursomhelst, jag har alltid misstänkt att Jessica inte gillar mig, en misstanke som blivit bekräftad nu när hon gjort sitt val. Hon vet nämligen mycket väl om att den sortens film hon valt råkar tillhöra en av mina svagheter - en svensk film. Men, men, tanken var ju att saker och ting skulle spajsas upp och det har hon verkligen sett till att göra.

Jessicas val: Vi Hade I Alla Fall Tur Med Vädret.
 
Recension dyker upp på söndag!
Brad Pitt - Bud Spencer - Dirty Dancing - Hugh Grant - Meryl Streep - Patrick Swayze - Terence Hill - Vi Hade I Alla Fall Tur Med Vädret - Vi Håller På Flodhästarna
Sofia

Ouch, vilket straff :(