Läser just nu: Any Gun Can Play - The Essential Guide to Euro-Westerns

 
Clint Eastwood, Lee Van Cleef, Charles Bronson, Franco Nero, Giuliano Gemma, Klaus Kinski, Terence Hill och Bud Spencer är bara några namn på skådespelare vars medverkan i genren eurowestern (bestående till största del av spaghettiwesterns) antingen gav karriären en rejäl boost eller satte dom på kartan genom att skapa en karriär åt dom. Det är en genre som fascinerat mig ända sedan jag såg For a Few Dollars More som väldigt ung.
 
Efter att ha undersökt noga för att ta reda på vilken bok som är den ultimata om genren verkar jag ha hittat rätt. En viss tid av mina kvällar under de närmaste veckorna framöver kommer därmed spenderas med Kevin Grants Any Gun Can Play i mina händer.
Any Gun Can Play - Any Gun Can Play: The Essential Guide to Euro-Westerns - Bud Spencer - Charles Bronson - Clint Eastwood - Eurowestern - For a Few Dollars More - Franco Nero - Giuliano Gemma - Kevin Grant - Klaus Kinski - Lee Van Cleef - Spaghettiwestern - Terence Hill