Arrow doppar tårna i bokbranschen

 
Arrow har bestämt sig för skapa en Arrow Books serie, ovan är de tre första som släpps. Ghost in the Shell och The Blair Witch Project intresserar mig inte så mycket, men Unchained Melody: The Films of Meiko Kaji ska jag absolut ha. Böckerna kostar 12.99 pund styck om man handlar från Arrows butik och kommer vara i samma storlek som en Blu-ray, så att man kan ha böckerna bredvid sin samling Arrow-filmer, för dom som delar upp samlingen på det viset.
 
Arrow har tidigare släppt en bok, Cult Cinema: An Arrow Video Companion, men den fick mycket kritik av fans för att mycket av innehållet togs från de booklets som kommer med filmerna. Nu får dom alltså en ny chans och förhoppningsvis har vi många kvalitativa böcker att se fram emot.
 
I samma veva fick vi också veta vilka filmer som kommer våran väg i juli:
 
 
New Battles Without Honor and Humanity-boxen, Re-Animator (Empire Pictures mest hyllade rulle!) och Pulse är det som intresserar mig. Psycho II har jag redan Scream Factorys släpp av, så den hoppar jag nog över om inte det är något alldeles speciellt bland extramaterialet.
2019: After the Fall of New York - Arrow - Arrow Books - Cult Cinema: An Arrow Video Companion - Ghost in the Shell - Meiko Kaji - New Battles Without Honor and Humanity - Psycho II - Pulse - Re-Animator - The Blair Witch Project - Unchained Melody - Unchained Melody: The Films of Meiko Kaji